Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 21 Ιουνίου 2014

Κυριακή των Αγίων Πάντων (Α' Ματθαίου) : Άγιοι, καλούμαστε και εμείς να γίνουμε!

κούσαμε σήμερα γι τν κλήση τν πρώτων μαθητν το ΧριστοΔιδάσκαλος π τ Ναζαρτ καλε προσωπικ τος μαθητές Του ν ναλάβουννα ολο νεργ μέσα στν κκλησία, πο πρόκειται ν δρύσ μετ τννάστασή Του.  πρόσκληση ατ ποτελε μεγάλη τιμή.  Χριστός, χων τν πρωτοβουλία τς κλήσεως, ρχεται ν συναντήσ τν νθρωπο κα ν τοδιδάξ τ μεγάλη λήθεια, τι  Θες εναι νεργ παρν στν στορία.

«Οχ μες Με ξελέξατε, λλ’ γ ξελεξάμην μς κ το κόσμου», μς λέγει μέσα π τ Εαγγέλιο το ωάννου. Εμαστε ενοημένοι μέσα στν εεργεσία τς ρθοδοξίας κα μάλιστα διαιτέρως, ταν διακονομε μέσα σ ατήν. Δισεκατομμύρια νθρωποι στερήθηκαν τν χαρ ν ζήσουν σ μία ρθόδοξη κοινωνία, ν γνωρίσουν τν ληθιν Θεό.  δική μας εθύνη εναι μεγάλη κακάποτε θ λογοδοτήσουμε γι τν τρόπο, μ τν ποο ξιοποιήσαμε ατν τν ελογία κα δωρε το Χριστο.
ν μως θέλουμε ν εμαστε χριστιανοί, τότε φείλουμε νπαναπροσδιορίσουμε τ στάση μας κα ν παναπρογραμματίσουμε τς κινήσεις μας ντς τς κκλησίας. ν δν ασθανόμαστε μέλη νς Σώματος,νς συνόλου μ πολλ μέλη, μ πολλς λειτουργίες κα διακονήματα, ν δν ασθανόμαστε τν νάγκη ν εμαστε π τν πηρεσία νς ργανικοσυνόλου, ν ζομε ατόνομα κα θεωρομε καταλυτικ τς διάθεσης γιατονομία κάθε πρόσταγμα κα λεγχο τς κεφαλς γι τν προκοπ τοΣώματος, ν πολογίζουμε μόνον στ διον συμφέρον κα δν θέλουμεποχρεώσεις ναντι το κοινο συμφέροντος, τότε μοιραα καταλήγουμε στνποκοπή μας π ατ τ Σμα. Τ χέρια, τ μάτια, τ πνευμόνια,  καρδιά,πιτελον διαφορετικς λειτουργίες, λλ ργάζονται λα γι τν γεία κα τν ζω λου το σώματος. Ἐὰν τ καθένα άπ ατ ργαζόταν γι τν αυτό του, τσμα θ πέθαινε.
τσι συμβαίνει κα στν κκλησιαστικ χρο.  χριστιανς φείλει ν χνεπτυγμένο τ ασθημα τς κοινωνικς εθύνης, δηλαδ τς εθύνης τς ν Χριστ κοινωνίας, ν ργάζεται γι τ κοιν φελος, ν ναλάβ δράση πρ το πνευματικο συμφέροντος κα τν πολοίπων, πρ τς αξησης τοκκλησιαστικο σώματος κα τς ν Θε προκοπς του.  διαφορία γι τκαλ τς κκλησίας σκοτώνει πνευματικ τν διάφορο. Ο μαθητς τοΧριστο ταν ο πρτοι πο νταποκρίθηκαν στ κάλεσμα το Χριστο γι τν διακονία το λαο Του, γι’ ατ κα  κκλησία μας εναι ποστολική. λλατ  ποστολικότητα πρέπει ν διατηρ τ συνέχειά της μέσα π τν θετικνταπόκριση στ κάλεσμα πρς τος μαθητς κα ποστόλους το σήμερα.
Ψαράδες ταν, δν εχαν οτε μόρφωση, οτε τ σύγχρονα μέσα γι νμεταδώσουν τ εαγγελικ μήνυμα, κι μως καναν τόσα πολλά. Εχαν ζλο καγάπη γι τος γνοοντες τν λήθεια. Μία πέραντη θάλασσα εναι σημεριν κοινωνία κα  Χριστς ψάχνει ν βρ ψαράδες νθρώπων μ ζλο καμεράκι, τοιμους ν παρατήσουν τ δίκτυα τς διωτικς ζως κα ν πιδοθον στν γρα ψυχν πο κινδυνεύουν ν καταποθον π τος νάλιους θρες, τθαλάσσια κήτη αρέσεων, σχισμάτων, θεϊστικν δεολογιν. Σώζει σωζόμενος πεύθυνος χριστιανός, μέσα π τ ργο τς κκλησίας, τ φιλανθρωπικό, τλατρευτικό, τ διδακτικό, τ κατηχητικό, τ κηρυκτικό, τ παρακλητικό. Πρς τοτο δν ποχρεοται ν γίν κληρικός· ατ  διακονία νατίθεται σ λίγουςκλεκτούς. λλ κα δν χει τ δικαίωμα ν κάν κρουαζιέρα μ τ καράβι τςκκλησίας, διαιτέρως σ περιόδους φουρτούνας. νας λόγος του,πιστηρικτικός, παρηγορητικός,  πρ τν συνανθρώπων του προσευχή, γενναιότητά του μπροστ σ μία πρόκληση, σ να πειρασμό, τ εσεβς φρόνημά του, τ καλ ργα, διδάσκουν ποστολικά κα γίνονται σωσίβια ποίχονται σ ναυαγος τς πίστης, κινδυνεύουν ν πνιγον στ μεγάλα κύματα τς πελπισίας, στ μεγάλα βάσανα τς ζως.
 κάθε χριστιανς καλεται ν μν μείν διάφορος, πραγος, καρπος, θεατής, τεμπέλης, πρόθυμος. σχέτως λικίας, φύλου, μορφώσεως, μπορε νλιεύσ χαλασμένες συνειδήσεις, κουρασμένες ψυχές, μαρτωλούς, χλιαρούς,ρκε ν φουγκρασθ τ μυστικ κάλεσμα τς διαχρονικς ποστολικότητας, ν συγκινηθ π τ σμα κινδύνου πο κπέμπει  νθρωπότητα.
«Δερο πίσω Μου», μς προσκαλε  Κύριος. Τ κάλεσμα ατ κα  θετική μας πάντηση γίνονται παρχ τς σωτηρίας μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου